Abonnementen en laadpassen

Om de transacties te kunnen verrekenen is er een service platform nodig met verschillende vormen van abonnementen. Afhankelijk van de situatie kan hier het best passende abonnement worden gekozen. Past het abonnement niet meer, dan kan er eenvoudig en kostenloos worden geswitched naar een ander abonnement.
De onderstaande tarieven zijn exclusief btw.

Regulier | AC-laadstations

Thuis abonnement
(per connector)
€ 3,00/
Per maand
 
Eenmalige kosten
Inbegrepen
Zakelijk abonnement
(per connector)
€ 4,00/Per maand plan

Eenmalige kosten: Inbegrepen: Abonnementsperioden
Prijs per maand€ 4,00
Prijs voor 1 jaar€ 48,00**
Exploitant abonnement
(per connector)
€ 4,50/
Per maand

* Alleen van toepassing bij gebruik van een simkaart voor de laadpuntaansluiting.
**Let op: Als je een abonnementsperiode kiest die langer is dan een maand, kun je deze pas wijzigen als de periode is afgelopen.
Het volledige bedrag wordt vooraf in rekening gebracht.

Snelladen | DC-laadstations en VvE laadstations

 

Zakelijk abonnement DC (per connector)
€ 8,00/
Per maand
VvE abonnement
€ 5,00/
Per maand

* Alleen van toepassing bij gebruik van een simkaart voor de laadpuntaansluiting. 

Toelichting op de diensten

Monitoring pro

In de praktijk komt het regelmatig voor dat een laadpunt niet meer goed functioneert. Het kan ook zijn dat het laadpunt zelf foutmeldingen verzendt naar het platform. Met deze optie activeer je een geavanceerde functie die ervoor zorgt dat het laadpunt geheel automatisch zo veel als mogelijk operationeel is.

Bij pro monitoring wordt automatisch geprobeerd om een probleem van het oplaadpunt op te lossen. De volgende situaties kunnen door het systeem worden afgehandeld:
- Het komt voor dat het oplaadpunt zelf aangeeft dat er een storing is. In het geval dat de oplossing op afstand kan worden uitgevoerd zal het beheer platform dit protocol automatisch volgen.
- Er zijn ook situaties dat het oplaadpunt geen bericht meer stuurt naar het beheer platform. In dit geval zal het beheer platform een proces starten om het oplaadpunt weer automatisch online te krijgen.
- Ook kan het zijn dat na een laadsessie door manuele fouten (bv laadpas 2 keer aanbieden) of technische storingen niet direct beschikbaar is voor de volgende klant. De monitoring pro controleert of er onregelmatigheden zijn en verhelpt deze storing indien mogelijk.
In het geval dat we het probleem niet op afstand kunnen oplossen zal er een bericht gestuurd worden naar de eigenaar van het oplaadpunt. Indien de eigenaar het zelf niet kan oplossen wordt er automatisch om opvolging gevraagd bij de operator, om het probleem zo snel mogelijk op te lossen.

24/7 support

Indien een EV-rijder een probleem ondervindt bij het oplaadpunt, dan biedt deze feature recht op hulp. De EV-rijder scaned de QR-code op het oplaadpunt, waarmee het platform de beschikbare data analyseert en het probleem op een interactieve manier met de EV-rijder probeert op te lossen. In bijna alle gevallen kunnen zo de meeste problemen worden verholpen.

24/7 support is een optionele service die je volledig ontzorgt. Indien een EV-rijder een probleem ondervindt bij het laden of met het oplaadpunt, dan biedt onze support uitkomst. Deze dienst slaapt nooit en kent geen wachtrijen.
De EV-rijder ontvangt direct hulp via het beheer platform indien de QR-code op het oplaadpunt gescand wordt door een smartphone. Hiermee voorzien we het laadpunt van een mobiel display om de dialoog aan te gaan.
Het beheer platform is in staat om veel voorkomende problemen op afstand op te lossen. Doordat er interactief een aantal stappen worden doorlopen, helpt de EV-rijder met het leveren van gerichte input.
Een onderdeel is het scannen van de laadpas. Hiermee is het beheer platform in staat om een analyse uit te voeren van de activiteiten voor deze EV-rijder. Met deze gegevens kan het systeem een directe oplossing bieden.
Als eigenaar van het oplaadpunt heb je hierdoor geen omkijken naar de dagelijkse operatie van het oplaadpunt en is de EV-rijder snel en eenvoudig geholpen.

Roaming

Roaming zorgt ervoor dat jouw laadpaal gebruikt kan worden door laadpassen van andere partijen. Door een roamingtarief in te stellen zorgen wij ervoor dat de kosten voor de geladen kWh verhaald worden bij de EV-rijder die van jouw laadpaal gebruik maakt.

Als de optie gastgebruik/roaming geactiveerd is, worden externe passen toegelaten die zijn aangesloten bij het roaming netwerk van het beheer platform. Dit wordt gastgebruik genoemd. Hiermee is jouw oplaadpunt dus beschikbaar voor vrijwel iedere EV-rijder.
Als deze optie niet geactiveerd is, kunnen laadpassen worden gebruikt die je zelf toevoegt in het beheer portaal. Dit wordt whitelisting genoemd. In de whitelist kunnen eigen passen worden toegevoegd, maar ook passen van andere partijen.
Bij het beschikbaar stellen van je oplaadpunt kan je zelf een tarief in stellen wat een gastgebruiker dient te betalen voor de geleverde stroom. Het beheer platform draagt zorgt voor de financiële afhandeling:
- Het innen van de stroomkosten van de gastgebruiker.
- Storten van deze opbrengsten naar jouw rekening.
Opmerking: bij gebruik van externe laadpassen, kan de laadpas aanbieder je oplaadpunt tonen in (navigatie) apps.

Tarief info delen

Middels deze optie kun je jouw oplaadpunt zichtbaar maken voor de buitenwereld. Wij zorgen er dan voor dat locatie, tarief en beschikbaarheids data met providers worden gedeeld. Hierdoor zal jouw laadpaal in navigatiesystemen, apps gevonden kunnen worden. De laadpaal wordt als het ware in de etalage gezet.
Als gastgebruik/roaming aangezet is, dan is het advies om ook de informatie van het ingestelde tarief op jouw oplaadpunt te delen. De reden hiervoor is dat laadpas aanbieders vooraf willen weten wat het ingestelde tarief is. Zodoende kunnen gastgebruikers via de app van de laadpas aanbieder zien welk tarief er gehanteerd wordt.

Deel je het ingestelde tarief niet, dan kan het zijn dat bepaalde laadpassen niet werken, of de gastgebruikers een afwijkend tarief betalen.
Bij het delen van het tarief zal het beheer platform het oplaadpunt met het bijbehorende tarief doorsturen aan partijen die zichtbarheid geven aan jouw oplaadpunt en tarief zoals navigatie providers.

Declaratie

Indien je een thuislader hebt en je de kosten automatisch wilt/mag declareren bij je baas dan kan dat met deze optie. Je stelt het bedrag in wat je mag declareren per kWh en wij regelen de rest.

Heb je een thuislader die beschikbaar is gesteld door je werkgever en mag je van je bedrijf de energie declareren?
Kies er dan voor om deze optie te activeren. Het beheer platform zal aan het begin van elke maand alle geladen kWh met de geregistreerde laadpas bij elkaar optellen en een declaratie proces starten.
Je hoeft hier dus niets voor te doen. Het systeem zal automatisch het geld bij je bedrijf innen en overmaken naar jouw rekening.

Stroomverrekening

In het geval dat je stroom moet inkopen bij een ander dan je energiemaatschappij voor de laadsessies van jouw laadinfrastructuur. Kun je de stroom eenvoudig verrekenen met deze partij voor de gehele locatie. Dit is uitermate geschikt voor bv. een VvE of een exploitant van laadpalen.
In de portal kun je bij de locatie de stroomverrekeningsoptie aan zetten. We vragen hier naar wie we het geld moeten overmaken en welk tarief er is afgesproken.

Het systeem zal dan voor al deze laadpalen op deze locatie de kWh's bijhouden en aan het begin van iedere maand de voorgaande maand afrekenen. We innen het bedrag bij jou als klant en maken het over aan de begunstigde.

Ook kun je eenvoudig de desbetreffende partij toegang geven middels een gastaccount met beperkte functionaliteiten. Deze partij kan dan ook in detail zien wat er is geladen.

Laadpassen

 Onze laadpassen zijn er in verschillende vormen:

  1. Een 'pay as you go' oplossing (betaal alleen als je deze gebruikt) indien je af en toe buiten de deur de auto oplaadt.
  2. Een laadpas waar je maandelijks een bedrag betaalt en zo vaak mag laden als je wilt zonder toeslag.

Het is altijd mogelijk om de te switchen tussen de abonnementsvormen. Deze gaan dan altijd begin van de nieuwe maand in.
De onderstaande tarieven zijn exclusief btw.

Laadpas 2025 1

Tarieven laadpassen

Per kWh

Betaal naar gebruik/
Per maand

Ik laad regelmatig, maar niet veel kWh.

Eenmalige kosten
Aaansluitkosten per laadpas €5,00

Gebruikskosten
Per kWh€ 0,01
Per kWh (laadstations van derden)€ 0,02
Roaming hub fee per sessie
€ 0,50

Per sessie
Betaal naar gebruik/

Per maand

Ik laad soms, maar wel veel kWh.

Eenmalige kosten
Aansluitkosten per laadpas€ 5,00

Gebruikskosten
Per laadsessie€ 0,25

Fixed Fee

€ 2,50/
Per maand

Ik laad dagelijks.

Eenmalige kosten
Aansluitkosten per laadpas€ 5,00

Gebruikskosten
Roaming hub fee per sessie
€ 0,50